Als het om verzuim gaat, wie heeft dan momenteel in uw organisatie eigenlijk de regie? Is dat de casemanager of misschien de bedrijfsarts? Waarom niet de werknemer zelf? Hij heeft het toch meeste belang, en het beste inzicht in de eigen problematiek? Met slimme internettools zoals de EVI en Job-Check kan dat! Bij Helder is de zieke werknemer geen zielig ‘bespreekgeval’ van professionals, maar de regisseur van zijn eigen verzuim. Die weet wat hij kan en tijdelijk niet meer kan. Dat maakt een tevreden medewerker. Dat maakt Helder.

Helder houdt niet van loze beloften. “Controle op verzuim”: mooi gezegd, maar hoe doe je dat dan?
Nou, om te beginnen brengen we vanaf de eerste ziektedag de risico’s precies in kaart. Van de tien verzuimers weet Helder op dag één van het verzuim al welke er langer dan zes weken gaat verzuimen! En met die know-how gaan we samen aan het werk. Onze Job-Check inventariseert vervolgens of er reïntegratie-mogelijkheden zijn.

Dat kan natuurlijk niet zo maar. Voordat we onze aanpak  starten, worden daarom alle functies binnen uw organisatie grondig geïnventariseerd. Zo weet Helder alles van uw organisatie, het werk, de mensen en de mogelijkheden. Dat is anders. Dat is Helder!