Het ‘Rad van Fortuin’

Herkent u dit? Een medewerker waar u verantwoordelijk voor bent, wordt ziek met vermoeidheidsklachten. Hij bezoekt de bedrijfsarts – en die gaat de mogelijkheden vaststellen. U vraagt zich af: ‘Wat is nou straks de uitslag van dat bezoek?’.

Deze situatie, dat is wat wij bedoelen met ‘het Rad van Fortuin’. Want die uitslag? Die is van allerlei onzakelijke factoren afhankelijk. Zoals:

– de professionaliteit, het inlevingsvermogen en de ervaring van de specifieke bedrijfsarts

– zijn stemming, het moment van de dag, en zijn relatie met de werkgever als opdrachtgever

– de vraag of hij de werknemer en z’n klachten symphathiek vindt of niet

– en allerlei andere factoren die min of meer van het toeval afhangen.

Dat is niet integer. Dat is niet ‘Gelijke monnikken, gelijke kappen’. Dat is niet Helder. Helder wil een integere aanpak. Een aanpak die voor iedereen in dezelfde situatie altijd hetzelfde en juiste resultaat oplevert. Dat is waar Helder voor staat!